Daca un nume suna prost, probabil ca asa si este

Inca se mai poarta in zona „land of choice” denumirea unui business dupa numele fiului, fiicei, nepoatei sau al oricarui alt membru din neamul unui om inspirat sa-si inceapa afacerea. Dar pentru ca sunt sigura ca lucrurile nu mai pot sta asa pentru mult timp va aduc 10 argumente prin care imi sustin pozitia.  Cu ocazia asta sper ca informatiile sa fie de ajutor si celor care se afla in  situatia de a numi un business, un produs sau un serviciu. Asadar, sa incepem:

  • Naming-ul este un domeniu unde cat mai putin trebuie sa spuna cat mai mult;
  • Toata lumea isi da cu parerea cand vine vorba de un nume si foarte multi cred ca varianta lor este cea corecta si cea mai buna;
  • Numele trebuie sa se integreze in slogan. Campanii diferite dezvoltate de un brand, cu sloganuri diferite, vor trebui sa integreze acelasi nume si sa sune la fel de bine in toate situatiile;
  • Comunicarea poate deveni redundanta in momentul in care si numele si sloganul contin aceleasi cuvinte. Fenomen ce are loc mai ales in cazul numelor descriptive;
  • Un nume de brand trebuie conceput tinand seama de posibilele extensii de brand, sub-brand-uri, co-brand-uri etc.
  • Cuvintele au sensuri diferite pentru oameni diferiti;
  • Uneori acronimul rezultat dintr-un nume de brand format din mai multe cuvinte poate deveni motivul unor viitoare critici;
  • Daca numele va avea caracter international trebuie luate in considerare sensurile cuvintelor in cat mai multe limbi si culturi;
  • Numele trebuie sa treaca testul OSIM-ului (Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, pentru cine nu stie despre ce este vorba). Ceea ce, la ora actuala, inseana muuulta creativitate;
  • Este din ce in ce mai dificil sa gasesti un domeniu online disponibil pentru un nume nou.
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: