Daca un nume suna prost, probabil ca asa si este

Daca tot am promis ca pe acest blog va exista o categorie dedicata originilor numelor de brand, unele mai cunoscute decat altele, astazi vine randul unuia dintre cele mai puternice branduri romanesti, nimeni altul decat Dacia.

Dupa un scurt research, am gasit cateva informatii despre brandurile din portofoliul Dacia, printre care si unele de care, eu una, nu am mai auzit.

Dacia Denem – numele sub care a fost lansata Dacia 1310 pe piata din Marea Britanie, in toamna anului 1981;

Dacia Shifter – numele sub care a fost lansata Dacia Pick-up pe piata din Marea Britanie;

Dacia Brasovia – numele unui prototip sport, modificat la service-ul din Brasov, dupa care si-a luat si numele;

Dacia Duster – Dacia foloseste pentru prima data numele Duster pentru a masina Aro 10, vanduta in Marea Britanie intre anii 1985-1993;

Dacia Liberta – lansat in 1990, modelul adopta un nume foarte la moda in anii care au urmat Revolutiei din 1989.

Pentru ca nu am gasit informatii mai multe si mai detaliate despre numele modelelor mai vechi din portofoliul Dacia, am revenit la cei trei crai ai zilelor noastre… Logan, Sandero, Duster.

Liviu Ion, director de comunicare Automobile Dacia, vorbeste intr-un interviu in 2007 despre complexa semniaficatie a numelui Logan dar si despre complicatul proces prin care sunt denumite modelele Dacia in prezent.
Logan este un binecunoscut si foarte raspandit nume de origine anglo-saxona. Logan este numele unei regiuni scotiene care a fost preluat de o veche familie a carei istorie este atestata inca de la 1204. Zeci de localitati americane si cateva varfuri de munte poarta numele Logan.
Dupa cum sustine Liviu Ion, alegerea numelui Logan a durat 2 ani: Numele unei masini este un element strategic, tactic, dar si emotional. De aceea, alegerea sa este supusa unor constrangeri juridice, tehnice si lingvistice. Alegerea numelui pentru o masina este o etapa interesanta, marcata de creativitate, dar si o decizie importanta: acceptarea si rezonanta acestuia trebuie sa fie imediate.
Logan a fost retinut pentru ca este un nume usor de pronuntat in multe limbi si, deci, coerent cu caracterul international al acestui model. Fonetic, se aseamana cu verbul englezesc „To log in/To log on” care inseamna „a se conecta, a intra în sistem”.

In 2008 Dacia lanseaza modelul Sandero si profita de ocazie pentru a-si prezenta noua imagine de brand. Conceptul Sandero venea astfel sa intareasca asocierile dorite de specialistii in marketing de la Dacia: generoasa si ingenioasa.
Numele modelului Sandero trebuia sa fie reprezentativ atat pentru piata din Europa cat si pentru cea din America de Sud. Intr-un articol din 2008, Liviu Ion explica modul de formare al noului nume: denumirea masinii este o combinatie intre cuvintele sendero (drum, in limba spaniola) si sand (nisip, in limba engleza).

In 2009, Dacia inregistreaza patru noi nume la OSIM – Duster, Kanjara, Yaghan, Ondelios – iar presa speculeaza ca numele primului SUV Dacia va fi Kanjara. La sfarsitul anului se infirma insa aceste zvonuri fiind confirmat numele Duster, nume cu care Dacia a fost obisnuita inca din 1985.

De-a lungul timpului in portofoliul Dacia modelele au fost botezate atat numeric, alfanumeric cat si cu nume. Cele mai multe modele din timpul comunismului aveau nume doar in momentul in care trebuiau sa fie lansate pe alte piete decat in Romania din motive foarte logice la ora actuala. Pentru cei interesati de intreaga lista a modelelor Dacia, de la origini pana in prezent, cred ca veti gasi aici toate informatiile.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: